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  • Einstieg: Neue Zürcher Zeitung (11.04.2004): Gibt es einen Mehrwert von E-Learing? (s.a. Anlage)
  • Bransford et al. erläutern die Problematik des Lerntransfers.
  • Metaanalysen (Quellen):
    • Kulik & Kulik (1991) (s. Anlage)
    • Clement & Marten (2000) www.elearning-reviews.org
    • Waxmann et. al. (2003): A Meta-Analysis of the  Effectiveness of Teaching and Learning With Technology on Student Outcomes. s. Anhang. (Zusammenfassung)
    • Means et al. 2009 (für ed.gov): Evaluation of Evidence-Based Practices in Online Learning. A Meta-Analysis and Review of Online Learning Studies (s. Anhang)

Weitere Anmerkungen zu Meta-Analysen:

  • Slavin, R.E. (1984). Meta-analysis in education: How has it been used? Educational Researcher, 13, 6–15.
  • R.E. Slavin, Best-evidence synthesis: An alternative to meta-analysis and traditional reviews, Educational Researcher 15 (1986), pp. 5–11.
  • A. Preussler (2008): Dissertation 

            Übersicht von Studien zu Notebooks in der Schule (bis 2007)

Übung

  • zur Begründung des Medieneinsatzes (PDF)

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