@proceedings {12281, title = {Action-oriented Learning in a VR Painting Simulator}, volume = {11984}, year = {2020}, month = {February 2020}, publisher = {Springer Lecture Notes in Computer Science (LNCS)}, address = {Cham}, abstract = {

In some trades, the development of complex competencies is difficult to achieve, as for example in the training of vehicle painters. The HandLeVR project therefore underscores the use of Virtual Reality to promote action-oriented learning of skills for carrying out vehicle painting work. This article describes both the instructional and technological aspects of a VR Painting Simulator and presents first results.

}, keywords = {HandLeVR}, isbn = {978-3-030-38777-8}, issn = {1611-3349}, doi = {https://doi.org/10.1007/978-3-030-38778-5}, url = {https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-38778-5$\#$about}, author = {Raphael Zender and Pia C. Sander and Matthias Weise and Miriam Mulders and Ulricke Lucke and Michael Kerres}, editor = {Popescu, E. and Hao, T. and Hsu, TC and Xie, H. and Temperini, M and Chen, W.} } @proceedings { 6069, title = {Spielend Lernen! Spielend Lernen? Eine empirische Ann{\"a}herung an die M{\"o}glichkeiten einer Synthese von Spielen und Lernen}, year = {2008}, month = {07/09/2008}, publisher = {Logos}, address = {Berlin}, abstract = {

Abstract: Dieser Beitrag skizziert theoretische \Überlegungen sowie eine empirische Ann\äherung an eine Synthese von Spielen und Lernen hin zu einem spielerischen Lernen. Dabei wird ausgehend von bisherigen theoretischen Arbeiten ein m\öglicher Widerspruch bei diesem Vorhaben aufgezeigt und auf die Probleme hingewiesen, die der Einsatz spielerischer Lernformen vor allem in formalisierten Bildungskontexten mit sich bringt.

}, author = {Bormann, Mark and Heyligers, Katharina and Michael Kerres and Niesenhaus, J{\"o}rg}, editor = {Seehusen, Silke and Herczeg, Michael and Fischer, Stefan and Kindsm{\"u}ller, Martin Ch. and Ulricke Lucke} }