

Titel | Integration von Virtual Reality in die berufliche Bildung – Wie Praxistransfer gelingen kann |
Publication Type | Journal Article |
Year of Publication | 2024 |
Authors | Mulders, M, Schmitz, A |
Journal | BAG:On - Online Journal Der BAG Bau, Holz, Farbe |
Volume | 1 |
Start Page | 19-26 |
Issue | 1 |
Pagination | 19-26 |
Abstract | Virtual Reality (VR) zählt in vielen Berufen im Bereich der Farbtechnik und Raumgestaltung zukünftig zu den Bestandteilen der Betriebspraxis. Der Beitrag zeigt, wie sich damit verbundene Entwicklungen in der beruflichen Bildungspraxis der Fahrzeuglackierung darstellen können. Ausgangspunkt dafür ist der Modellversuch „Handlungsorientiertes Lernen in der VR-Lackierwerkstatt“. |
DOI | 10.69804/bagon.v1i1.5 |
Projekt:
Recent Publications
- Using ChatGPT is easy, using it effectively is tough? A mixed methods study on K-12 students' perceptions, interaction patterns, and support for learning with generative AI chatbots
- Who cites whom? U.S.-American authored research syntheses in the field of educational technology: a bibliometric analysis
- Editorial – Advancing perspectives in ODDE
- Mediendidaktik - Versuch einer Positionierung
- Improving Pre-Service Teachers' Use of Research to Support Technology-Enhanced Practices
- An Overview of Commercial Virtual Reality Providers in Education: Mapping the Current Market Landscape
- Kompetenzentwicklung im ehrenamtlichen Engagement – Zwischen Eigenverantwortung und Institutionalisierung