Titel | Informationskompetenz neu denken: Von Google zu ChatGPT |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2025 |
Book Title | Handbuch Lernen mit digitalen Medien. Wege der Transformation |
Edition | 3 |
Chapter | 34 |
Seiten | 841-848 |
Authors | Kerres, M, Klar, M, Mulders, M |
Editor | Brägger, G, Rolff, H-G |
Publisher | Beltz |
City | Weinheim |
Abstract | Re-Publikation aus Erwachsenenbildung. Zeitschrift für Theorie und Praxis, 70(2):52-57, 10.13109/erbi.2024.71.2.52
|
Recent Publications
- Evidence syntheses in educational technology research: What is not published in English is not visible? A tertiary mapping review
- Künstliche Intelligenz im Kontext von Kompetenzen, Prüfungen und Lehr-Lern-Methoden. Alte und neue Gestaltungsfragen
- Agile Medienentwicklungsplanung – Überlegungen zu einem Perspektivwechsel im Zusammenspiel von Schule und Schulträger
- Informationskompetenz neu denken: Von Google zu ChatGPT
- Das Orakel von Delphi: Google versus ChatGPT
- Go green: Evaluating a VR application on biodiversity in German secondary school classrooms
- How should we teach chatbot interaction to students? A pilot study on perceived affordances and chatbot interaction patterns in an authentic K-12 setting