

Titel | Die existenzielle Wende. Impulse einer philosophischen Idee für die Medienpädagogik |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2017 |
Book Title | Wenden: Interdisziplinäre Perspektiven auf das Phänomen turn |
Seiten | 201-217 |
Authors | Hölterhof, T |
Editor | Aßmann, S, Moormann, P, Nimmerfall, K, Thomann, M |
Publisher | Springer Fachmedien |
City | Wiesbaden |
URL | https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-658-14805-8_17 |
Recent Publications
- Virtual reality and affective learning in commemorative history teaching: Effects of immersive technology and generative learning activities
- Evidence syntheses in educational technology research: What is not published in English is not visible? A tertiary mapping review
- Künstliche Intelligenz im Kontext von Kompetenzen, Prüfungen und Lehr-Lern-Methoden. Alte und neue Gestaltungsfragen
- Agile Medienentwicklungsplanung – Überlegungen zu einem Perspektivwechsel im Zusammenspiel von Schule und Schulträger
- Informationskompetenz neu denken: Von Google zu ChatGPT
- Das Orakel von Delphi: Google versus ChatGPT
- Go green: Evaluating a VR application on biodiversity in German secondary school classrooms