

Titel | Worüber wir reden (sollten), wenn wir von digitaler Bildung reden |
Publication Type | Magazine Article |
Year of Publication | 2016 |
Authors | Heinen, R |
Magazine | Kirche und Schule – Zeitschrift der Hauptabteilung Schule und Erziehung |
Pagination | S.6–9 |
Keywords | Digitale Bildung |
URL | http://www.bistum-muenster.de/downloads/Schule_und_Erziehung/2016/kus_juni2016.pdf |
Anhang:
Recent Publications
- Walking In Virtual Shoes: Can Creating Avatars In Social Virtual Reality Enhance Counseling Competence, Presence, Perspective Taking, Embodiment And Engagement?
- Uni- und bidirektionaler Wissenstransfer: Wie kommunizieren Forschungsprojekte zur Digitalisierung mit der Bildungspraxis?
- Past lives, present learners: Future directions for history education in virtual reality
- GenAI-Chatbots as Debriefers: Investigating the Role Conformity and Learner Interaction in Counseling Training
- Cultural Resistance: Why Digital Innovations Fail - in Germany?
- Natürliche und künstliche Intelligenz: Zur Didaktik „verteilter Kompetenz“ auf Grundlage einer relationalen Bildungstheorie
- What is critical about a critical review? A methodological reflection on 20 research syntheses in digital education