| Titel | E-Sport - Computerspiele im Spannungsfeld von Sport und (digitaler) Jugendkultur | 
| Publication Type | Book Chapter | 
| Year of Publication | 2010 | 
| Book Title | Digitale Spielkultur | 
| Seiten | 203-214 | 
| Authors | Adamus, T | 
| Editor | Hoffmann, B, Ganguin, S | 
| Publisher | kopaed | 
| City | München | 
| ISBN Number | 978-3-86736-343-3 | 
- Zum Verfassen von Kommentaren bitte Anmelden oder Registrieren.
 - BibTeX
 - RTF
 - RIS
 
Recent Publications
- Zur Qualität beruflicher Abschlussprüfungen: Psychometrik und praxisnahe Designstandards – Ausgewählte Befunde des Verbundvorhabens ASPE
 - Didaktisches Design
 - Virtuell verbunden – SocialVR-Plattformen im Vergleich
 - Generative AI Chatbots for relf-regulated learning while balancing cognitive load: perceptions, interaction patterns, and instructional designs in K-12 learning
 - Walking In Virtual Shoes: Can Creating Avatars In Social Virtual Reality Enhance Counseling Competence, Presence, Perspective Taking, Embodiment And Engagement?
 - Uni- und bidirektionaler Wissenstransfer: Wie kommunizieren Forschungsprojekte zur Digitalisierung mit der Bildungspraxis?
 - Past lives, present learners: Future directions for history education in virtual reality
 
