

Titel | Gestaltung und Betreuung virtueller Lernszenarien in Second Life |
Publication Type | Conference Proceedings |
Year of Publication | 2008 |
Authors | Ojstersek, N |
Editor | Hornung-Prähauser, V, Luckmann, M, Kalz, M |
Pagination | 300-304 |
Publisher | StudienVerlag |
Location | Salzburg |
Abstract | Online-Tutoren stehen insbesondere vor der Herausforderung, Lernszenarien in Second Life zu gestalten, bei denen die Potenziale virtueller Welten ausgeschöpft werden. Es wird aufgezeigt, wie sich die Anforderungen an Online-Tutoren durch den Einsatz von Second Life verändern. |
- Zum Verfassen von Kommentaren bitte Anmelden oder Registrieren.
- BibTeX
- RTF
- RIS
Recent Publications
- GenAI-Chatbots as Debriefers: Investigating the Role Conformity and Learner Interaction in Counseling Training
- Cultural Resistance: Why Digital Innovations Fail - in Germany?
- Natürliche und künstliche Intelligenz: Zur Didaktik „verteilter Kompetenz“ auf Grundlage einer relationalen Bildungstheorie
- What is critical about a critical review? A methodological reflection on 20 research syntheses in digital education
- Using ChatGPT is easy, using it effectively is tough? A mixed methods study on K-12 students' perceptions, interaction patterns, and support for learning with generative AI chatbots
- Who cites whom? U.S.-American authored research syntheses in the field of educational technology: a bibliometric analysis
- Editorial – Advancing perspectives in ODDE