

Titel | Effekte eines Augmented Reality Escape Games auf das Lernen über Fake News |
Publication Type | Journal Article |
Year of Publication | 2023 |
Authors | Buchner, J |
Journal | MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung |
Issue | 51 |
URL | https://www.medienpaed.com/article/view/1589 |
DOI | 10.21240/mpaed/51/2023.01.12.X |
Recent Publications
- Generative AI Chatbots for relf-regulated learning while balancing cognitive load: perceptions, interaction patterns, and instructional designs in K-12 learning
- Walking In Virtual Shoes: Can Creating Avatars In Social Virtual Reality Enhance Counseling Competence, Presence, Perspective Taking, Embodiment And Engagement?
- Uni- und bidirektionaler Wissenstransfer: Wie kommunizieren Forschungsprojekte zur Digitalisierung mit der Bildungspraxis?
- Past lives, present learners: Future directions for history education in virtual reality
- GenAI-Chatbots as Debriefers: Investigating the Role Conformity and Learner Interaction in Counseling Training
- Cultural Resistance: Why Digital Innovations Fail - in Germany?
- Natürliche und künstliche Intelligenz: Zur Didaktik „verteilter Kompetenz“ auf Grundlage einer relationalen Bildungstheorie