| Titel | Evaluationsbericht Medienscouts NRW |
| Publication Type | Book |
| Year of Publication | 2012 |
| Authors | Kerres, M, Schiefner-Rohs, M, Heinen, R |
| Series Title | LfM-Dokumentation |
| Volume | Band 46 |
| Number of Pages | 54 |
| Publisher | Landesanstalt für Medien Nordrhein-Westfalen (LfM) |
| City | Düsseldorf |
| Keywords | Medienscouts, Peer-Education |
| Abstract | Der Evaluationsbericht zur Pilotphase des Projekts beschreibt nach einer kurzen Darlegung von Hintergrundüberlegungen zu peer-basierter Medienkompetenzförderung das Projekt „Medienscouts NRW“ und stellt die wissenschaftliche Begleitforschung des Projekts sowie deren Ergebnisse vor. |
| URL | http://www.medienscouts-nrw.de/wp-content/uploads/2014/05/L131_Medienscouts_Evaluation980472252.pdf |
Projekt:
Recent Publications
- Didaktisches Design
- Virtuell verbunden – SocialVR-Plattformen im Vergleich
- Generative AI Chatbots for relf-regulated learning while balancing cognitive load: perceptions, interaction patterns, and instructional designs in K-12 learning
- Walking In Virtual Shoes: Can Creating Avatars In Social Virtual Reality Enhance Counseling Competence, Presence, Perspective Taking, Embodiment And Engagement?
- Uni- und bidirektionaler Wissenstransfer: Wie kommunizieren Forschungsprojekte zur Digitalisierung mit der Bildungspraxis?
- Past lives, present learners: Future directions for history education in virtual reality
- GenAI-Chatbots as Debriefers: Investigating the Role Conformity and Learner Interaction in Counseling Training
