

Titel | Playing Computer Games as Electronic Sport - in Search of a Theoretical Framing for a New Research Field |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2012 |
Book Title | Computer Games and New Media Cultures: A Handbook of Digital Game Studies |
Seiten | 477-490 |
Authors | Adamus, T |
Editor | Fromme, J, Unger, A |
Publisher | Springer |
Recent Publications
- JFMH - Template
- JFMH - Call for Abstracts
- Media comparison studies dominate comparative research on augmented reality in education
- Editorial: Immersives Lehren und Lernen mit Augmented und Virtual Reality – Teil 1 Didaktische Designs, Konzepte und theoretische Positionen
- Digitale Bildung und Kompetenz in der Nächsten Gesellschaft: Eine postdigitale Sicht auf Technik und Lernen
- Virtual Reality in Vocational Training: A Study demonstrating the Potential of a VR-based Vehicle Painting Simulator for Skills Acquisition in an Apprenticeship Training
- Kooperative Schulentwicklung im digitalen Kontext Handlungsmöglichkeiten anhand dreier fiktiver Fallvignetten