![](/system/files/ll-claim.png)
![Druckversion Druckversion](https://learninglab.uni-due.de/sites/all/modules/print/icons/print_icon.png)
Titel | Playing Computer Games as Electronic Sport - in Search of a Theoretical Framing for a New Research Field |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2012 |
Book Title | Computer Games and New Media Cultures: A Handbook of Digital Game Studies |
Seiten | 477-490 |
Authors | Adamus, T |
Editor | Fromme, J, Unger, A |
Publisher | Springer |
Recent Publications
- Mediendidaktische Einordnung von Virtual Reality - Potenziale von Virtual Reality bei der Entwicklung von Lehr- und Lernangeboten
- Gestaltung immersiver Lernszenarien: Generative Aktivitäten beim Lernen mit dem Anne Frank VR House
- Education practices mediated by digital technologies: mobilization and teachers' strategies in primary and secondary schools in Germany
- Editorial: Tagungsband des Jungen Forums für Medien und Hochschulentwicklung 2023
- Eine qualitative Bewertung der Stärken und Schwächen deutschsprachiger Erklärvideos im Pflegebereich
- Open Educational Resources in K-12: Common Predictors for Creating and Reusing Fall Short
- Playing an Augmented Reality Escape Game Promotes Learning About Fake News