

Titel | Didaktische Konzeption von CSCL-Lernarrangements |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2011 |
Book Title | CSCL-Kompendium 2.0: Lehr- und Handbuch zum computerunterstützten kooperativen Lernen |
Edition | 2 |
Authors | Kerres, M, Nattland, A |
Editor | Schwabe, G, Wessner, M, Haake, J |
Publisher | Oldenbourg |
City | München |
Anhang:
- Zum Verfassen von Kommentaren bitte Anmelden oder Registrieren.
- BibTeX
- RTF
- RIS
Recent Publications
- Generative AI Chatbots for relf-regulated learning while balancing cognitive load: perceptions, interaction patterns, and instructional designs in K-12 learning
- Walking In Virtual Shoes: Can Creating Avatars In Social Virtual Reality Enhance Counseling Competence, Presence, Perspective Taking, Embodiment And Engagement?
- Uni- und bidirektionaler Wissenstransfer: Wie kommunizieren Forschungsprojekte zur Digitalisierung mit der Bildungspraxis?
- Past lives, present learners: Future directions for history education in virtual reality
- GenAI-Chatbots as Debriefers: Investigating the Role Conformity and Learner Interaction in Counseling Training
- Cultural Resistance: Why Digital Innovations Fail - in Germany?
- Natürliche und künstliche Intelligenz: Zur Didaktik „verteilter Kompetenz“ auf Grundlage einer relationalen Bildungstheorie