

Titel | Didaktische Konzeption von Serious Games: Zur Verknüpfung von Spiel- und Lernangeboten |
Publication Type | Journal Article |
Year of Publication | 2009 |
Authors | Kerres, M, Bormann, M, Vervenne, M |
Journal | MedienPädagogik. Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung |
Anhang:
- Zum Verfassen von Kommentaren bitte Anmelden oder Registrieren.
- BibTeX
- RTF
- RIS
Recent Publications
- Invisible borders in educational technology research? A comparative analysis
- JFMH - Template
- JFMH - Call for Abstracts
- Media comparison studies dominate comparative research on augmented reality in education
- Editorial: Immersives Lehren und Lernen mit Augmented und Virtual Reality – Teil 1 Didaktische Designs, Konzepte und theoretische Positionen
- Digitale Bildung und Kompetenz in der Nächsten Gesellschaft: Eine postdigitale Sicht auf Technik und Lernen
- Virtual Reality in Vocational Training: A Study demonstrating the Potential of a VR-based Vehicle Painting Simulator for Skills Acquisition in an Apprenticeship Training