

Titel | Komponenten der Prüfungsängstlichkeit und semantisches Gedächtnis |
Medientyp | Journal Article |
Year of Publication | 1991 |
Autoren | Kerres, M, Wrobel, H, Lazaurs-Mainka, G |
Journal | Zeitschrift für Pädagogische Psychologie |
Volume | 5 |
Pagination | 155-161 |
Zusammenfassung | Presents findings of an empirical study on incidental learning in which 48 subjects were presented with adjectives with different emotional content and then asked to judge whether the adjectives described their feelings and thoughts during exam situations. Subsequently the adjectives were to be reproduced. At the end of the experiment, the test anxiety inventory (TAI) by Hodapp, Laux and Spielberger was administered to measure worry and emotionality. The results of analysis of covariance show that persons with high scores on worry or emotionality judge negatively toned adjectives as more descriptive of themselves than persons low on worry or emotionality. High-worry subjects recall more adjectives and make more reproduction errors (intrusions) than persons with low-worry scores. These findings are discussed in the context of a semantic interpretation of test anxiety. |
- Zum Verfassen von Kommentaren bitte Anmelden oder Registrieren.
- RIS
New Publications
- Strategien der Digitalisierung im Kontext der Pandemie: Implikationen für die Hochschulentwicklung
- Zur Bedeutung von Strategien der Digitalisierung von Studium und Lehre für die Hochschulentwicklung an deutschen Hochschulen: Nur Papiere?
- Strategien der Digitalisierung an Hochschulen
- Rezension von "Rolff, Hans-Günter & Thünken, Ulrich (2020). Digital gestütztes Lernen. Praxisbeispiele für eine zeitgemäße Schulentwicklung. Weinheim: Beltz
- Schulentwicklung im Kontext von Digitalisierung: Innovation und Transformation durch schulische Netzwerkarbeit
