

Titel | Learning by Doing? Reflections on Conducting a Systematic Review in the Field of Educational Technology |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2020 |
Book Title | Systematic Reviews in Educational Research: Methodology, Perspectives and Application |
Seiten | 11-127 |
Authors | Bedenlier, S, Bond, M, Buntins, K, Zawacki-Richter, O, Kerres, M |
Publisher | Springer Nature |
City | Wiesbaden |
Abstract | Drawing on an example of a large systematic review that was conducted on the use of educational technology and student engagement in higher education, we provide practical insights into how we proceeded throughout the review phases. Readers and researchers embarking on a systematic review themselves might find the contents of this chapter useful, in order to better prepare themselves for issues that can arise when undertaking such an endeavour. |
Notes | |
URL | https://doi.org/10.1007/978-3-658-27602-7_7 |
DOI | 10.1007/978-3-658-27602-7_7 |
Anhang:
Recent Publications
- Beyond Comparing Learning Technologies - Experiencing Flow in Virtual Reality
- Potenziale und Herausforderungen von Forschungssynthesen im Kontext der Digitalisierung im Bildungsbereich am Beispiel des Critical Reviews
- Artenvielfalt im Unterricht - Ergebnisse qualitativer Befragungen von Schüler:innen zum Einsatz von XR
- Openness in Education as a Praxis: From Individual Testimonials to Collective Voices
- Mediendidaktik und ihr Beitrag zu Hochschulentwicklung
- Handlungsfelder für die digitale Transformation der Erwachsenenbildung
- Kompetenzen des pädagogischen Personals in der digitalen Welt. Eine vergleichende Übersicht zum Forschungsstand in verschiedenen Bildungsbereichen