| Titel | Lernen in immersiven virtuellen Welten aus der Perspektive der Mediendidaktik |
| Publication Type | Journal Article |
| Year of Publication | 2020 |
| Authors | Mulders, M, Buchner, J |
| Journal | Medienimpulse |
| Volume | 58 |
| Issue | 2 |
| URL | https://journals.univie.ac.at/index.php/mp/article/view/3643/3522 |
| DOI | 10.21243/mi-02-20-22 |
Recent Publications
- Capturing the research base: Framing a literature search on digital competences
- Detektion und Mapping forschungsmethodischerQualität in der mediendidaktischen Forschung mittelssystematischer Literaturanalysen
- Zur Qualität beruflicher Abschlussprüfungen: Psychometrik und praxisnahe Designstandards – Ausgewählte Befunde des Verbundvorhabens ASPE
- Didaktisches Design
- Virtuell verbunden – SocialVR-Plattformen im Vergleich
- Generative AI Chatbots for relf-regulated learning while balancing cognitive load: perceptions, interaction patterns, and instructional designs in K-12 learning
- Walking In Virtual Shoes: Can Creating Avatars In Social Virtual Reality Enhance Counseling Competence, Presence, Perspective Taking, Embodiment And Engagement?
