

Titel | Lernen in immersiven virtuellen Welten aus der Perspektive der Mediendidaktik |
Publication Type | Journal Article |
Year of Publication | 2020 |
Authors | Mulders, M, Buchner, J |
Journal | Medienimpulse |
Volume | 58 |
Issue | 2 |
URL | https://journals.univie.ac.at/index.php/mp/article/view/3643/3522 |
DOI | 10.21243/mi-02-20-22 |
Recent Publications
- Bildung in der Nächsten Gesellschaft: Eine postdigitale Sicht auf wirkmächtige Technik und Didaktik
- JFMH - Template
- JFMH - Call for Abstracts
- Media comparison studies dominate comparative research on augmented reality in education
- Editorial: Immersives Lehren und Lernen mit Augmented und Virtual Reality – Teil 1 Didaktische Designs, Konzepte und theoretische Positionen
- Digitale Bildung und Kompetenz in der Nächsten Gesellschaft: Eine postdigitale Sicht auf Subjektivation und Souveränität
- Virtual Reality in Vocational Training: A Study demonstrating the Potential of a VR-based Vehicle Painting Simulator for Skills Acquisition in an Apprenticeship Training