![](/system/files/ll-claim.png)
![Druckversion Druckversion](https://learninglab.uni-due.de/sites/all/modules/print/icons/print_icon.png)
Titel | Hochschullehre und Digitalisierung: Digital Storytelling als Lehr- Lernmethode für Kompetenzen in der digitalen Welt |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2020 |
Book Title | Bildung und Digitalisierung. Auf der Suche nach Kompetenzen und Performanzen |
Edition | Medienpädagogik | Media Education |
Volume | 4 |
Authors | Otto, D |
Editor | Trültzsch-Wijnen, CW, Brandhofer, G |
Publisher | Nomos Verlag |
City | Baden-Baden |
ISBN Number | ISBN 978-3-8487-6538-6 |
Keywords | digital educational media, digital storytelling |
URL | https://www.nomos-shop.de/titel/bildung-und-digitalisierung-id-86619/ |
Recent Publications
- Virtual reality and affective learning in commemorative history teaching: Effects of immersive technology and generative learning activities
- Evidence syntheses in educational technology research: What is not published in English is not visible? A tertiary mapping review
- Künstliche Intelligenz im Kontext von Kompetenzen, Prüfungen und Lehr-Lern-Methoden. Alte und neue Gestaltungsfragen
- Agile Medienentwicklungsplanung – Überlegungen zu einem Perspektivwechsel im Zusammenspiel von Schule und Schulträger
- Informationskompetenz neu denken: Von Google zu ChatGPT
- Das Orakel von Delphi: Google versus ChatGPT
- Go green: Evaluating a VR application on biodiversity in German secondary school classrooms