

Titel | Zur psychometrischen Erfassung von Lernengagement: Wo sind die Messinstrumente? |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2022 |
Book Title | Digitale Lehre nachhaltig gestalten |
Edition | Medien in der Wissenschaft |
Volume | 80 |
Seiten | 245-247 |
Authors | Buntins, K, Heinemann, A, Kerres, M |
Editor | Standl, B |
Publisher | Waxmann |
City | Münster |
ISBN Number | 978-3-8309-4633-5 |
URL | https://www.waxmann.com/waxmann-buecher/?tx_p2waxmann_pi2%5bbuchnr%5d=4633&tx_p2waxmann_pi2%5baction%5d=show |
Vollständiger Text | Lernengagement gewinnt in der gesamten Bildungsforschung und auch in der |
Recent Publications
- Generative AI Chatbots for relf-regulated learning while balancing cognitive load: perceptions, interaction patterns, and instructional designs in K-12 learning
- Walking In Virtual Shoes: Can Creating Avatars In Social Virtual Reality Enhance Counseling Competence, Presence, Perspective Taking, Embodiment And Engagement?
- Uni- und bidirektionaler Wissenstransfer: Wie kommunizieren Forschungsprojekte zur Digitalisierung mit der Bildungspraxis?
- Past lives, present learners: Future directions for history education in virtual reality
- GenAI-Chatbots as Debriefers: Investigating the Role Conformity and Learner Interaction in Counseling Training
- Cultural Resistance: Why Digital Innovations Fail - in Germany?
- Natürliche und künstliche Intelligenz: Zur Didaktik „verteilter Kompetenz“ auf Grundlage einer relationalen Bildungstheorie