

Titel | „Bildung in der digitalen Welt“ als Herausforderung für Schule |
Publication Type | Journal Article |
Year of Publication | 2017 |
Authors | Heinen, R, Kerres, M |
Journal | DDS - Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis |
Volume | 109 |
Start Page | 128-145 |
Issue | 2 |
URL | https://www.dds.uni-hannover.de/ |
Projekt:
Anhang:
Recent Publications
- Virtual reality and affective learning in commemorative history teaching: Effects of immersive technology and generative learning activities
- Evidence syntheses in educational technology research: What is not published in English is not visible? A tertiary mapping review
- Künstliche Intelligenz im Kontext von Kompetenzen, Prüfungen und Lehr-Lern-Methoden. Alte und neue Gestaltungsfragen
- Agile Medienentwicklungsplanung – Überlegungen zu einem Perspektivwechsel im Zusammenspiel von Schule und Schulträger
- Informationskompetenz neu denken: Von Google zu ChatGPT
- Das Orakel von Delphi: Google versus ChatGPT
- Go green: Evaluating a VR application on biodiversity in German secondary school classrooms