

Titel | „Bildung in der digitalen Welt“ als Herausforderung für Schule |
Publication Type | Journal Article |
Year of Publication | 2017 |
Authors | Heinen, R, Kerres, M |
Journal | DDS - Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis |
Volume | 109 |
Start Page | 128-145 |
Issue | 2 |
URL | https://www.dds.uni-hannover.de/ |
Projekt:
Anhang:
Recent Publications
- Generative AI Chatbots for relf-regulated learning while balancing cognitive load: perceptions, interaction patterns, and instructional designs in K-12 learning
- Walking In Virtual Shoes: Can Creating Avatars In Social Virtual Reality Enhance Counseling Competence, Presence, Perspective Taking, Embodiment And Engagement?
- Uni- und bidirektionaler Wissenstransfer: Wie kommunizieren Forschungsprojekte zur Digitalisierung mit der Bildungspraxis?
- Past lives, present learners: Future directions for history education in virtual reality
- GenAI-Chatbots as Debriefers: Investigating the Role Conformity and Learner Interaction in Counseling Training
- Cultural Resistance: Why Digital Innovations Fail - in Germany?
- Natürliche und künstliche Intelligenz: Zur Didaktik „verteilter Kompetenz“ auf Grundlage einer relationalen Bildungstheorie