

Titel | Partizipation durch Peer-Education: Selbstbestimmung und Unstetigkeit in schulischen (Medien-)Bildungsprozessen |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2014 |
Book Title | Partizipative Medienkulturen: Positionen und Untersuchungen zu veränderten Formen öffentlicher Teilhabe |
Volume | Medienbildung und Gesellschaft, 25 |
Seiten | 283-300 |
Authors | Hölterhof, T, Rohs, M |
Editor | Biermann, R, Fromme, J, Verständig, D |
Publisher | Springer VS |
City | Wiesbaden |
ISBN Number | 978-3-658-01792-7 |
URL | http://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-658-01793-4 |
Recent Publications
- GenAI-Chatbots as Debriefers: Investigating the Role Conformity and Learner Interaction in Counseling Training
- Cultural Resistance: Why Digital Innovations Fail - in Germany?
- Natürliche und künstliche Intelligenz: Zur Didaktik „verteilter Kompetenz“ auf Grundlage einer relationalen Bildungstheorie
- What is critical about a critical review? A methodological reflection on 20 research syntheses in digital education
- Using ChatGPT is easy, using it effectively is tough? A mixed methods study on K-12 students' perceptions, interaction patterns, and support for learning with generative AI chatbots
- Who cites whom? U.S.-American authored research syntheses in the field of educational technology: a bibliometric analysis
- Editorial – Advancing perspectives in ODDE