

Titel | Die Förderung von TPACK durch den Learning-Technology-by-Design-Ansatz |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2020 |
Book Title | Neue Impulse in der Naturwissenschaftsdidaktik |
Edition | Salzburger Beiträge zur Lehrer/innen/bildung |
Number of Volumes | 302 |
Seiten | 271-284 |
Authors | Buchner, J, Zumbach, J |
Editor | Zumbach, J, Maresch, G, Fleischer, T, Stahl, A |
Publisher | Waxmann |
City | Münster |
ISBN Number | 978-3-8309-4178-1 |
Recent Publications
- Walking In Virtual Shoes: Can Creating Avatars In Social Virtual Reality Enhance Counseling Competence, Presence, Perspective Taking, Embodiment And Engagement?
- Uni- und bidirektionaler Wissenstransfer: Wie kommunizieren Forschungsprojekte zur Digitalisierung mit der Bildungspraxis?
- Past lives, present learners: Future directions for history education in virtual reality
- GenAI-Chatbots as Debriefers: Investigating the Role Conformity and Learner Interaction in Counseling Training
- Cultural Resistance: Why Digital Innovations Fail - in Germany?
- Natürliche und künstliche Intelligenz: Zur Didaktik „verteilter Kompetenz“ auf Grundlage einer relationalen Bildungstheorie
- What is critical about a critical review? A methodological reflection on 20 research syntheses in digital education