

Titel | Deconstructing the Virtues of Openness and its Contribution to Bildung in the Digital Age |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2022 |
Book Title | Bildung in the Digital Age |
Chapter | 3 |
Seiten | 17 |
Authors | Otto, D, Kerres, M |
Editor | Kergel, D, Garsdahl, J, Paulsen, M, Heidkamp-Kergel, B |
Publisher | Routledge |
City | London |
Keywords | Bildung, open education, Open Educational Resources |
URL | https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781003158851-5/ |
DOI | 10.4324/9781003158851-5 |
Recent Publications
- Kompetenzen des pädagogischen Personals in der digitalen Welt. Eine vergleichende Übersicht zum Forschungsstand in verschiedenen Bildungsbereichen
- Bildung in der digitalen Welt: (Wie) Kann digitale Kompetenz vermittelt werden?
- Suizidprävention bei Suchterkrankungen – Entwicklung, Implementierung und Evaluation von Fortbildungsund Vernetzungsmaßnahmen
- ‘Give and Take’ – higher education teachers using open educational resources
- Learning about Anne Frank in Virtual Reality: Investigating the Role of Cognitive Load
- Learning about Victims of Holocaust in Virtual Reality: The Main, Mediating and Moderating Effects of Technology, Instructional Method, Flow, Presence, and Prior Knowledge
- Editorial: Immersives Lehren und Lernen mit Augmented und Virtual Reality – Teil 2 Empirische Untersuchungen