Titel | Gender and E-Tutoring – A Concept for Gender Sensitive E-Tutor Training Programs |
Publication Type | Conference Proceedings |
Year of Publication | 2009 |
Authors | Adamus, T, Kerres, M, Getto, B, Engelhardt, N |
Conference Name | GICT 2009 - 5th European Symposium on Gender & ICT „Digital Cultures: Participation – Empowerment – Diversity“ |
Publisher | Universität Bremen |
Location | Bremen |
Abstract | In this paper we will give an insight of how we |
URL | https://media.suub.uni-bremen.de/bitstream/elib/3899/1/00010425.pdf |
Projekt:
Anhang:
Recent Publications
- Studie: Wie lernt sich’s mit der Greenpeace-App?
- Limits of Metacognitive Prompts for Confidence Judgments in an Interactive Learning Environment
- Kompetenzen des pädagogischen Personals in der digitalen Welt. Eine vergleichende Übersicht zum Forschungsstand in verschiedenen Bildungsbereichen
- Informationskompetenz von Schüler:innen stärken: Wie kann man das Prüfen von Informationen durch den Einsatz digitaler Medien fördern?
- Mediendidaktik. Lernen in der digitalen Welt
- Didaktisches Design
- Informationskompetenz neu denken: Von Google zu ChatGPT