

Titel | Informationskompetenz neu denken: Von Google zu ChatGPT |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2025 |
Book Title | Handbuch Lernen mit digitalen Medien. Wege der Transformation |
Edition | 3 |
Chapter | 34 |
Seiten | 841-848 |
Authors | Kerres, M, Klar, M, Mulders, M |
Editor | Brägger, G, Rolff, H-G |
Publisher | Beltz |
City | Weinheim |
Abstract | Re-Publikation aus Erwachsenenbildung. Zeitschrift für Theorie und Praxis, 70(2):52-57, 10.13109/erbi.2024.71.2.52
|
Anhang:
Recent Publications
- Generative AI Chatbots for relf-regulated learning while balancing cognitive load: perceptions, interaction patterns, and instructional designs in K-12 learning
- Walking In Virtual Shoes: Can Creating Avatars In Social Virtual Reality Enhance Counseling Competence, Presence, Perspective Taking, Embodiment And Engagement?
- Uni- und bidirektionaler Wissenstransfer: Wie kommunizieren Forschungsprojekte zur Digitalisierung mit der Bildungspraxis?
- Past lives, present learners: Future directions for history education in virtual reality
- GenAI-Chatbots as Debriefers: Investigating the Role Conformity and Learner Interaction in Counseling Training
- Cultural Resistance: Why Digital Innovations Fail - in Germany?
- Natürliche und künstliche Intelligenz: Zur Didaktik „verteilter Kompetenz“ auf Grundlage einer relationalen Bildungstheorie