Titel | Learning in Online Social Networks: Exploring Structural and Emotional Aspects of Social Presence and as a Sense of Community |
Publication Type | Conference Paper |
Year of Publication | 2016 |
Authors | Hölterhof, T, Rehm, M |
Conference Name | AERA 2016 |
Publisher | American Educational Research Association |
Location | Washington D.C. |
Keywords | emotions, sense of community, social networks, social presence |
URL | http://www.aera.net/EventsMeetings/AnnualMeeting/2016AnnualMeeting/tabid/15862/ |
Recent Publications
- Mediendidaktische Einordnung von Virtual Reality - Potenziale von Virtual Reality bei der Entwicklung von Lehr- und Lernangeboten
- Gestaltung immersiver Lernszenarien: Generative Aktivitäten beim Lernen mit dem Anne Frank VR House
- Education practices mediated by digital technologies: mobilization and teachers' strategies in primary and secondary schools in Germany
- Editorial: Tagungsband des Jungen Forums für Medien und Hochschulentwicklung 2023
- Eine qualitative Bewertung der Stärken und Schwächen deutschsprachiger Erklärvideos im Pflegebereich
- Open Educational Resources in K-12: Common Predictors for Creating and Reusing Fall Short
- Playing an Augmented Reality Escape Game Promotes Learning About Fake News