

Titel | Digitalisierung von Studium & Lehre: Wer, warum und wie? |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2018 |
Book Title | Flexibles Lernen mit digitalen Medien ermöglichen – Strategische Verankerung und Erprobungsfelder guter Praxis an der Universität Duisburg-Essen |
Seiten | 17-34 |
Authors | Getto, B, Kerres, M |
Editor | van Ackeren, I, Kerres, M, Heinrichs, S |
Publisher | Waxmann |
City | Münster |
ISBN Number | 978-3-8309-3652-7 |
URL | https://www.waxmann.com/buch3652 |
Anhang:
Recent Publications
- Walking In Virtual Shoes: Can Creating Avatars In Social Virtual Reality Enhance Counseling Competence, Presence, Perspective Taking, Embodiment And Engagement?
- Uni- und bidirektionaler Wissenstransfer: Wie kommunizieren Forschungsprojekte zur Digitalisierung mit der Bildungspraxis?
- Past lives, present learners: Future directions for history education in virtual reality
- GenAI-Chatbots as Debriefers: Investigating the Role Conformity and Learner Interaction in Counseling Training
- Cultural Resistance: Why Digital Innovations Fail - in Germany?
- Natürliche und künstliche Intelligenz: Zur Didaktik „verteilter Kompetenz“ auf Grundlage einer relationalen Bildungstheorie
- What is critical about a critical review? A methodological reflection on 20 research syntheses in digital education