Titel | Geschichte erleben mit Augmented und Virtual Reality |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2019 |
Book Title | "Retten uns die Phänomene?". Lehren und Lernen im Zeitalter der Digitalisierung |
Edition | Phänomenologie in der Naturwissenschaft |
Volume | 14 |
Seiten | 127-135 |
Authors | Buchner, J |
Editor | Schön, L-H, Lesk, S |
Publisher | Logos Verlag |
City | Berlin |
Recent Publications
- Virtual reality and affective learning in commemorative history teaching: Effects of immersive technology and generative learning activities
- Evidence syntheses in educational technology research: What is not published in English is not visible? A tertiary mapping review
- Künstliche Intelligenz im Kontext von Kompetenzen, Prüfungen und Lehr-Lern-Methoden. Alte und neue Gestaltungsfragen
- Agile Medienentwicklungsplanung – Überlegungen zu einem Perspektivwechsel im Zusammenspiel von Schule und Schulträger
- Informationskompetenz neu denken: Von Google zu ChatGPT
- Das Orakel von Delphi: Google versus ChatGPT
- Go green: Evaluating a VR application on biodiversity in German secondary school classrooms