

Titel | Bildung in der digitalen Welt: Über Wirkungsannahmen und die soziale Konstruktion des Digitalen |
Publication Type | Journal Article |
Year of Publication | 2020 |
Authors | Kerres, M |
Secondary Authors | Rummler, K, Koppel, I, Aßmann, S, Bettinger, P, Wolf, KD |
Journal | MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung |
Volume | Jahrbuch Medienpädagogik 17: Lernen mit und über Medien in einer digitalen Welt |
Start Page | 1-32 |
ISSN Number | 978-3-9821757-5-1 |
URL | https://www.medienpaed.com/issue/view/83/40 |
DOI | 10.21240/mpaed/jb17/2020.04.24.X |
Recent Publications
- Generative AI Chatbots for relf-regulated learning while balancing cognitive load: perceptions, interaction patterns, and instructional designs in K-12 learning
- Walking In Virtual Shoes: Can Creating Avatars In Social Virtual Reality Enhance Counseling Competence, Presence, Perspective Taking, Embodiment And Engagement?
- Uni- und bidirektionaler Wissenstransfer: Wie kommunizieren Forschungsprojekte zur Digitalisierung mit der Bildungspraxis?
- Past lives, present learners: Future directions for history education in virtual reality
- GenAI-Chatbots as Debriefers: Investigating the Role Conformity and Learner Interaction in Counseling Training
- Cultural Resistance: Why Digital Innovations Fail - in Germany?
- Natürliche und künstliche Intelligenz: Zur Didaktik „verteilter Kompetenz“ auf Grundlage einer relationalen Bildungstheorie