Titel | Offen gemacht: Der Stand der internationalen evidenzbasierten Forschung zu Open Educational Resources (OER) |
Publication Type | Journal Article |
Year of Publication | 2021 |
Authors | Otto, D, Schröder, N, Diekmann, D, Sander, PC |
Journal | Zeitschrift für Erziehungswissenschaften (ZfE) |
Keywords | Internationale empirische Forschung, OER, Open Educational Resources, Systematic Mapping |
Abstract | Open Educational Resources (OER) bilden ein wichtiges Element im Diskurs über eine |
URL | https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11618-021-01043-2#citeas |
DOI | 10.1007/s11618-021-01043-2 |
Recent Publications
- Go green: Evaluating a VR application on biodiversity in German secondary school classrooms
- How should we teach chatbot interaction to students? A pilot study on perceived affordances and chatbot interaction patterns in an authentic K-12 setting
- Der Screening- und Kodierprozess im Critical Review. Eine vergleichende Auswertung und bildungssektorübergreifende Lessons Learned
- Forschungssynthesen im Metavorhaben Digi-EBF und Einführung in den Band
- Mediendidaktik - Versuch einer Positionierung
- Methodological Approaches to Evidence Synthesis in Educational Technology: A Tertiary Systematic Mapping Review
- Open Educational Resources in K-12: Common Predictors for Creating and Reusing Fall Short