| Titel | Offen gemacht: Der Stand der internationalen evidenzbasierten Forschung zu Open Educational Resources (OER) |
| Publication Type | Journal Article |
| Year of Publication | 2021 |
| Authors | Otto, D, Schröder, N, Diekmann, D, Sander, PC |
| Journal | Zeitschrift für Erziehungswissenschaften (ZfE) |
| Keywords | Internationale empirische Forschung, OER, Open Educational Resources, Systematic Mapping |
| Abstract | Open Educational Resources (OER) bilden ein wichtiges Element im Diskurs über eine |
| URL | https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11618-021-01043-2#citeas |
| DOI | 10.1007/s11618-021-01043-2 |
Recent Publications
- Capturing the research base: Framing a literature search on digital competences
- Detektion und Mapping forschungsmethodischerQualität in der mediendidaktischen Forschung mittelssystematischer Literaturanalysen
- Zur Qualität beruflicher Abschlussprüfungen: Psychometrik und praxisnahe Designstandards – Ausgewählte Befunde des Verbundvorhabens ASPE
- Didaktisches Design
- Virtuell verbunden – SocialVR-Plattformen im Vergleich
- Generative AI Chatbots for relf-regulated learning while balancing cognitive load: perceptions, interaction patterns, and instructional designs in K-12 learning
- Walking In Virtual Shoes: Can Creating Avatars In Social Virtual Reality Enhance Counseling Competence, Presence, Perspective Taking, Embodiment And Engagement?
