Titel | Offen gemacht: Der Stand der internationalen evidenzbasierten Forschung zu Open Educational Resources (OER) |
Publication Type | Journal Article |
Year of Publication | 2021 |
Authors | Otto, D, Schröder, N, Diekmann, D, Sander, PC |
Journal | Zeitschrift für Erziehungswissenschaften (ZfE) |
Keywords | Internationale empirische Forschung, OER, Open Educational Resources, Systematic Mapping |
Abstract | Open Educational Resources (OER) bilden ein wichtiges Element im Diskurs über eine |
URL | https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11618-021-01043-2#citeas |
DOI | 10.1007/s11618-021-01043-2 |
Recent Publications
- Virtual reality and affective learning in commemorative history teaching: Effects of immersive technology and generative learning activities
- Evidence syntheses in educational technology research: What is not published in English is not visible? A tertiary mapping review
- Künstliche Intelligenz im Kontext von Kompetenzen, Prüfungen und Lehr-Lern-Methoden. Alte und neue Gestaltungsfragen
- Agile Medienentwicklungsplanung – Überlegungen zu einem Perspektivwechsel im Zusammenspiel von Schule und Schulträger
- Informationskompetenz neu denken: Von Google zu ChatGPT
- Das Orakel von Delphi: Google versus ChatGPT
- Go green: Evaluating a VR application on biodiversity in German secondary school classrooms