| Titel | Editorial: Immersives Lehren und Lernen mit Augmented und Virtual Reality – Teil 1 Didaktische Designs, Konzepte und theoretische Positionen |
| Publication Type | Journal Article |
| Year of Publication | 2022 |
| Authors | Buchner, J, Mulders, M, Dengel, A, Zender, R |
| Journal | MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung |
| Volume | 47 |
| URL | https://www.medienpaed.com/article/view/1692 |
| DOI | 10.21240/mpaed/47/2022.11.28.X |
Projekt:
Recent Publications
- Capturing the research base: Framing a literature search on digital competences
- Detektion und Mapping forschungsmethodischerQualität in der mediendidaktischen Forschung mittelssystematischer Literaturanalysen
- Zur Qualität beruflicher Abschlussprüfungen: Psychometrik und praxisnahe Designstandards – Ausgewählte Befunde des Verbundvorhabens ASPE
- Didaktisches Design
- Virtuell verbunden – SocialVR-Plattformen im Vergleich
- Generative AI Chatbots for relf-regulated learning while balancing cognitive load: perceptions, interaction patterns, and instructional designs in K-12 learning
- Walking In Virtual Shoes: Can Creating Avatars In Social Virtual Reality Enhance Counseling Competence, Presence, Perspective Taking, Embodiment And Engagement?
