

Titel | Editorial: Immersives Lehren und Lernen mit Augmented und Virtual Reality – Teil 1 Didaktische Designs, Konzepte und theoretische Positionen |
Publication Type | Journal Article |
Year of Publication | 2022 |
Authors | Buchner, J, Mulders, M, Dengel, A, Zender, R |
Journal | MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung |
Volume | 47 |
URL | https://www.medienpaed.com/article/view/1692 |
DOI | 10.21240/mpaed/47/2022.11.28.X |
Projekt:
Recent Publications
- Improving Pre-Service Teachers' Use of Research to Support Technology-Enhanced Practices
- An Overview of Commercial Virtual Reality Providers in Education: Mapping the Current Market Landscape
- Kompetenzentwicklung im ehrenamtlichen Engagement – Zwischen Eigenverantwortung und Institutionalisierung
- Editorial – Inaugurating the Journal of Open, Distance, and Digital Education (JODDE)
- Uni- und bidirektionaler Wissenstransfer: Wie kommunizieren Forschungsprojekte zur Digitalisierung mit der Bildungspraxis?
- Informationskompetenz: Mit produzierter und reproduzierter Information umgehen
- Virtual reality and affective learning in commemorative history teaching: Effects of immersive technology and generative learning activities