

Titel | Informationskompetenz neu denken: Von Google zu ChatGPT |
Publication Type | Journal Article |
Year of Publication | 2024 |
Authors | Kerres, M, Klar, M, Mulders, M |
Journal | EB - Erwachsenenbildung. Vierteljahresschrift für Theorie und Praxis |
Volume | 70 |
Issue | 2 |
Pagination | 52-57 |
ISSN Number | 0341-7905 |
Abstract | Unsere informationelle Umwelt hat sich verändert: Traditionelle Mechanismen der |
URL | https://www.researchgate.net/publication/378776677_Informationskompetenz_neu_denken_Von_Google_zu_ChatGPT |
DOI | 10.13109/erbi.2024.70.2.52 |
Recent Publications
- Generative AI Chatbots for relf-regulated learning while balancing cognitive load: perceptions, interaction patterns, and instructional designs in K-12 learning
- Walking In Virtual Shoes: Can Creating Avatars In Social Virtual Reality Enhance Counseling Competence, Presence, Perspective Taking, Embodiment And Engagement?
- Uni- und bidirektionaler Wissenstransfer: Wie kommunizieren Forschungsprojekte zur Digitalisierung mit der Bildungspraxis?
- Past lives, present learners: Future directions for history education in virtual reality
- GenAI-Chatbots as Debriefers: Investigating the Role Conformity and Learner Interaction in Counseling Training
- Cultural Resistance: Why Digital Innovations Fail - in Germany?
- Natürliche und künstliche Intelligenz: Zur Didaktik „verteilter Kompetenz“ auf Grundlage einer relationalen Bildungstheorie