

Titel | Informationskompetenz neu denken: Von Google zu ChatGPT |
Publication Type | Journal Article |
Year of Publication | 2024 |
Authors | Kerres, M, Klar, M, Mulders, M |
Journal | EB - Erwachsenenbildung. Vierteljahresschrift für Theorie und Praxis |
Volume | 70 |
Issue | 2 |
Pagination | 52-57 |
ISSN Number | 0341-7905 |
Abstract | Unsere informationelle Umwelt hat sich verändert: Traditionelle Mechanismen der |
URL | https://www.researchgate.net/publication/378776677_Informationskompetenz_neu_denken_Von_Google_zu_ChatGPT |
DOI | 10.13109/erbi.2024.70.2.52 |
Recent Publications
- Cultural Resistance: Why Digital Innovations Fail - in Germany?
- Natürliche und künstliche Intelligenz: Zur Didaktik „verteilter Kompetenz“ auf Grundlage einer relationalen Bildungstheorie
- What is critical about a critical review? A methodological reflection on 20 research syntheses in digital education
- Using ChatGPT is easy, using it effectively is tough? A mixed methods study on K-12 students' perceptions, interaction patterns, and support for learning with generative AI chatbots
- Who cites whom? U.S.-American authored research syntheses in the field of educational technology: a bibliometric analysis
- Editorial – Advancing perspectives in ODDE
- Mediendidaktik - Versuch einer Positionierung