

Titel | Didaktische Konzeption von CSCL-Arrangements |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2012 |
Book Title | CSCL-Kompendium 2.0: Lehr- und Handbuch zum computerunterstützten, kooperativen Lernen |
Edition | 2 |
Seiten | 254-260 |
Authors | Kerres, M, Nattland, A |
Editor | Haake, J, Schwabe, G, Wessner, M |
Publisher | Oldenburg |
City | München |
ISBN Number | 978-3-486-59911-4 |
URL | https://www.researchgate.net/publication/364901706_38_Didaktische_Konzeption_von_CSCL-Arrangements |
DOI | 10.1524/9783486716825.254 |
Recent Publications
- Generative AI Chatbots for relf-regulated learning while balancing cognitive load: perceptions, interaction patterns, and instructional designs in K-12 learning
- Walking In Virtual Shoes: Can Creating Avatars In Social Virtual Reality Enhance Counseling Competence, Presence, Perspective Taking, Embodiment And Engagement?
- Uni- und bidirektionaler Wissenstransfer: Wie kommunizieren Forschungsprojekte zur Digitalisierung mit der Bildungspraxis?
- Past lives, present learners: Future directions for history education in virtual reality
- GenAI-Chatbots as Debriefers: Investigating the Role Conformity and Learner Interaction in Counseling Training
- Cultural Resistance: Why Digital Innovations Fail - in Germany?
- Natürliche und künstliche Intelligenz: Zur Didaktik „verteilter Kompetenz“ auf Grundlage einer relationalen Bildungstheorie