

Titel | What are They Tweeting About? Analyzing the Cognitive Dimension of Twitter Conversation among Teachers |
Medientyp | Conference Paper |
Year of Publication | 2015 |
Autoren | Rehm, M, Notten, A |
Conference Name | AECT International Convention |
Date Published | 11/2015 |
Publisher | Association for Educational Communications and Technology |
Conference Location | Indianapolis, USA |
Schlüsselwörter | cognitive dimension, Informal Learning, professional development, semantic network analysis, social capital, social networking sites, Teacher Education, Twitter |
Zusammenfassung | Twitter can contribute the continuous professional development of teachers. Social capital theory can aid in the analysis of communication processes on Twitter. Yet, previous research has largely neglected teachers and the role of social capital on Twitter. The present study addresses this shortcoming by analysing a hashtag conversation among German speaking teachers. Using bibliometrics and semantic network analysis, we are able to show the relevance of the cognitive dimension of social captial. |
URL | http://www.aect.org/Events/ConvHotel/ |
New Publications
- Strategien der Digitalisierung im Kontext der Pandemie: Implikationen für die Hochschulentwicklung
- Zur Bedeutung von Strategien der Digitalisierung von Studium und Lehre für die Hochschulentwicklung an deutschen Hochschulen: Nur Papiere?
- Strategien der Digitalisierung an Hochschulen
- Rezension von "Rolff, Hans-Günter & Thünken, Ulrich (2020). Digital gestütztes Lernen. Praxisbeispiele für eine zeitgemäße Schulentwicklung. Weinheim: Beltz
- Schulentwicklung im Kontext von Digitalisierung: Innovation und Transformation durch schulische Netzwerkarbeit
