Titel | Trends and Gaps in Empirical Research on Open Educational Resources (OER): A Systematic Mapping of the Literature from 2015 to 2019 |
Publication Type | Journal Article |
Year of Publication | 2021 |
Authors | Otto, D, Schröder, N, Diekmann, D, Sander, PC |
Journal | Contemporary Educational Technology |
Volume | 13 |
Start Page | 325 |
Issue | 4 |
Keywords | Educational technology, Higher education, OER, review, Systematic Mapping |
Abstract | For almost 20 years, Open Educational Resources (OER) are an integral part of the debate about the digitisation of education. However, the empirical landscape of OER research is vivid and largely obscure. |
URL | https://www.cedtech.net/download/trends-and-gaps-in-empirical-research-on-open-educational-resources-oer-a-systematic-mapping-of-the-11145.pdf |
DOI | 10.30935/cedtech/11145 |
Recent Publications
- Studie: Wie lernt sich’s mit der Greenpeace-App?
- Limits of Metacognitive Prompts for Confidence Judgments in an Interactive Learning Environment
- Kompetenzen des pädagogischen Personals in der digitalen Welt. Eine vergleichende Übersicht zum Forschungsstand in verschiedenen Bildungsbereichen
- Informationskompetenz von Schüler:innen stärken: Wie kann man das Prüfen von Informationen durch den Einsatz digitaler Medien fördern?
- Mediendidaktik. Lernen in der digitalen Welt
- Didaktisches Design
- Informationskompetenz neu denken: Von Google zu ChatGPT