

Titel | Virtual Reality in vehicle painting: Applying the Meaningful-immersive Virtual Reality-Learning (M-iVR-L) model |
Publication Type | Presentation |
Authors | Mulders, M |
Year of Publication | 2022 |
Abstract | The HandleVR research project develops a Virtual Reality (VR) training in the field of vehicle painting based on the 4C/ID model (van Merriënboer & Kirschner, 2018) and aims at the integrative competence acquisition. The paper presents results of an instructional design process by applying the recommendations developed in the Meaningful-immersive VR-Learning model (M-iVR-L; Mulders, Buchner & Kerres, 2020) to the VR training application. |
Projekt:
Anhang:
Recent Publications
- Entwicklung von Digitalkompetenz bei Lehrpersonen: Eine Auswertung vorliegender Ansätze und weiterführende Perspektiven für die Aus- und Fortbildung
- Bildung in der digitalen Welt: (Wie) Kann digitale Kompetenz vermittelt werden?
- Suizidprävention bei Suchterkrankungen – Entwicklung, Implementierung und Evaluation von Fortbildungsund Vernetzungsmaßnahmen
- ‘Give and Take’ – higher education teachers using open educational resources
- Learning about Anne Frank in Virtual Reality: Investigating the Role of Cognitive Load
- Learning about Victims of Holocaust in Virtual Reality: The Main, Mediating and Moderating Effects of Technology, Instructional Method, Flow, Presence, and Prior Knowledge
- Editorial: Immersives Lehren und Lernen mit Augmented und Virtual Reality – Teil 2 Empirische Untersuchungen