

Titel | Informationskompetenz von Schüler:innen stärken: Wie kann man das Prüfen von Informationen durch den Einsatz digitaler Medien fördern? |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2023 |
Book Title | Bildung im digitalen Wandel: Die Bedeutung digitaler Medien für soziales Lernen und Teilhabe |
Edition | Digitalisierung in der Bildung |
Volume | 4 |
Authors | Leber, J, Heinemann, A, Sander, P, Ahmad, C, Meneghinello, L, Peters, L |
Editor | Wilmers, A, Achenbach, M, Keller, C |
Publisher | Waxmann |
City | Münster |
ISBN Number | 978-3-8309-9846-4 |
URL | https://www.waxmann.com/?eID=texte&pdf=4846OpenAccess03.pdf&typ=zusatztext |
DOI | 10.31244/9783830998464.03 |
Recent Publications
- Cultural Resistance: Why Digital Innovations Fail - in Germany?
- Natürliche und künstliche Intelligenz: Zur Didaktik „verteilter Kompetenz“ auf Grundlage einer relationalen Bildungstheorie
- What is critical about a critical review? A methodological reflection on 20 research syntheses in digital education
- Using ChatGPT is easy, using it effectively is tough? A mixed methods study on K-12 students' perceptions, interaction patterns, and support for learning with generative AI chatbots
- Who cites whom? U.S.-American authored research syntheses in the field of educational technology: a bibliometric analysis
- Editorial – Advancing perspectives in ODDE
- Mediendidaktik - Versuch einer Positionierung