

Titel | Pebble-in-the-Pond?! Does a Hashtag Conversation on Twitter connect Teachers? |
Publication Type | Conference Paper |
Year of Publication | 2014 |
Authors | Rehm, M, Preussler, A, Kerres, M, Notten, A |
Conference Name | EARLI - SIG 14 (Learning and Professional Development) |
Location | Oslo, Norway |
Keywords | Informal Learning, Social Media, Teacher Education, Twitter |
Recent Publications
- Presence and Flow as Moderators in XR-based Sustainability Education
- Systemische Schulentwicklungsberatung im Kontext der Digitalisierung am Beispiel von Schulentwicklungsprozessen und regional organisierten Schulnetzwerken
- Forschungssynthesen in der Mediendidaktik. Ansätze und Herausforderungen (Editorial)
- Material teilen? Eine Untersuchung zu Praktiken der Entwicklung und Nutzung digitaler Unterrichtsmaterialien von Lehrpersonen an Schulen in Deutschland
- How to Promote the Use of Open Educational Resources (OER) in Higher Education. A Parley with OER Experienced Teachers
- Kompetenzorientierte Prüfungserstellung - Eine digitale Workbench zur Konstruktion von Prüfungsaufgaben in der kaufmännischen Berufsbildung
- Cognitive Biases in Screening Processes: Search Strategies in Educational Technology Research - A Systematic Review on Learning with Virtual Reality