

Titel | Levels of Immersive Teaching and Learning: Influences of Challenges in the Everyday Classroom |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2023 |
Book Title | Immersive Education: Designing for Learning |
Seiten | 107-122 |
Authors | Dengel, A, Buchner, J, Mulders, M, Pirker, J |
Editor | MacDowell, P, Lock, J |
Publisher | Springer Cham |
Abstract | This chapter discusses theoretical models for immersive learning and immersive teaching. The subjective and objective factors used in these models are distinguished by levels: micro, meso, and macro. We discuss the terms immersive teaching and immersive learning and possible strategies for implementing learning experiences in the everyday classroom. |
URL | https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-18138-2_7 |
DOI | 10.1007/978-3-031-18138-2_7 |
Recent Publications
- Presence and Flow as Moderators in XR-based Sustainability Education
- Systemische Schulentwicklungsberatung im Kontext der Digitalisierung am Beispiel von Schulentwicklungsprozessen und regional organisierten Schulnetzwerken
- Forschungssynthesen in der Mediendidaktik. Ansätze und Herausforderungen (Editorial)
- Material teilen? Eine Untersuchung zu Praktiken der Entwicklung und Nutzung digitaler Unterrichtsmaterialien von Lehrpersonen an Schulen in Deutschland
- How to Promote the Use of Open Educational Resources (OER) in Higher Education. A Parley with OER Experienced Teachers
- Kompetenzorientierte Prüfungserstellung - Eine digitale Workbench zur Konstruktion von Prüfungsaufgaben in der kaufmännischen Berufsbildung
- Cognitive Biases in Screening Processes: Search Strategies in Educational Technology Research - A Systematic Review on Learning with Virtual Reality