Titel | Levels of Immersive Teaching and Learning: Influences of Challenges in the Everyday Classroom |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2023 |
Book Title | Immersive Education: Designing for Learning |
Seiten | 107-122 |
Authors | Dengel, A, Buchner, J, Mulders, M, Pirker, J |
Editor | MacDowell, P, Lock, J |
Publisher | Springer Cham |
Abstract | This chapter discusses theoretical models for immersive learning and immersive teaching. The subjective and objective factors used in these models are distinguished by levels: micro, meso, and macro. We discuss the terms immersive teaching and immersive learning and possible strategies for implementing learning experiences in the everyday classroom. |
URL | https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-18138-2_7 |
DOI | 10.1007/978-3-031-18138-2_7 |
Recent Publications
- Studie: Wie lernt sich’s mit der Greenpeace-App?
- Limits of Metacognitive Prompts for Confidence Judgments in an Interactive Learning Environment
- Kompetenzen des pädagogischen Personals in der digitalen Welt. Eine vergleichende Übersicht zum Forschungsstand in verschiedenen Bildungsbereichen
- Informationskompetenz von Schüler:innen stärken: Wie kann man das Prüfen von Informationen durch den Einsatz digitaler Medien fördern?
- Mediendidaktik. Lernen in der digitalen Welt
- Didaktisches Design
- Informationskompetenz neu denken: Von Google zu ChatGPT