Titel | Designing and studying educational games: Limitations of current design and research approaches in game-based learning |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2013 |
Book Title | Playing with Virtuality, Theories and Methods of Computer Game Studies |
Seiten | 349-368 |
Authors | Filsecker, M, Kerres, M |
Editor | Bigl, B, Stoppe, S |
Publisher | Peter Lang |
City | Frankfurt |
Recent Publications
- Studie: Wie lernt sich’s mit der Greenpeace-App?
- Limits of Metacognitive Prompts for Confidence Judgments in an Interactive Learning Environment
- Kompetenzen des pädagogischen Personals in der digitalen Welt. Eine vergleichende Übersicht zum Forschungsstand in verschiedenen Bildungsbereichen
- Informationskompetenz von Schüler:innen stärken: Wie kann man das Prüfen von Informationen durch den Einsatz digitaler Medien fördern?
- Mediendidaktik. Lernen in der digitalen Welt
- Didaktisches Design
- Informationskompetenz neu denken: Von Google zu ChatGPT