

Titel | Designing and studying educational games: Limitations of current design and research approaches in game-based learning |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2013 |
Book Title | Playing with Virtuality, Theories and Methods of Computer Game Studies |
Seiten | 349-368 |
Authors | Filsecker, M, Kerres, M |
Editor | Bigl, B, Stoppe, S |
Publisher | Peter Lang |
City | Frankfurt |
Recent Publications
- JFMH - Template
- JFMH - Call for Abstracts
- Media comparison studies dominate comparative research on augmented reality in education
- Editorial: Immersives Lehren und Lernen mit Augmented und Virtual Reality – Teil 1 Didaktische Designs, Konzepte und theoretische Positionen
- Digitale Bildung und Kompetenz in der Nächsten Gesellschaft: Eine postdigitale Sicht auf Technik und Lernen
- Virtual Reality in Vocational Training: A Study demonstrating the Potential of a VR-based Vehicle Painting Simulator for Skills Acquisition in an Apprenticeship Training
- Kooperative Schulentwicklung im digitalen Kontext Handlungsmöglichkeiten anhand dreier fiktiver Fallvignetten