Titel | Designing and studying educational games: Limitations of current design and research approaches in game-based learning |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2013 |
Book Title | Handbook of Computer Game Studies |
Seiten | 349-368 |
Authors | Filsecker, M, Kerres, M |
Editor | Bigl, B, Stoppe, S |
Publisher | Peter Lang |
City | Frankfurt |
Recent Publications
- Eine qualitative Bewertung der Stärken und Schwächen deutschsprachiger Erklärvideos im Pflegebereich
- Using Augmented Reality for Teaching - A Hands-on Seminar Concept to Enhance Acceptance in Future Teachers
- What the Amazon can’t deliver: Lessons learned from Virtual Reality-based sustainability education
- The Virtual Painting Shop: Investigating the Effects of Interaction Techniques in Virtual Reality
- Curriculumsentwicklung als Antrieb für die Digitalisierung: Ein Blick auf bildungspolitische Überlegungen im internationalen Kontext
- Künstliche Intelligenz im Kontext von Kompetenzen, Prüfungen und Lehr-Lern-Methoden. Alte und neue Gestaltungsfragen
- Vom Pixel zur Präsenz–Rückblick auf das JFMH 2023 an der Universität Duisburg-Essen