

Titel | The invisible hand of informal (educational) communication!? Social capital considerations on Twitter conversations among teachers |
Publication Type | Journal Article |
Year of Publication | 2016 |
Authors | Rehm, M, Notten, A |
Journal | UNU-MERIT Working Paper |
Volume | 2016 |
Issue | 52 |
Keywords | Informal Learning, social capital, Social Media, Social Network Analysis, Teacher Education |
URL | http://www.merit.unu.edu/publications/wppdf/2016/wp2016-052.pdf |
Recent Publications
- Presence and Flow as Moderators in XR-based Sustainability Education
- Systemische Schulentwicklungsberatung im Kontext der Digitalisierung am Beispiel von Schulentwicklungsprozessen und regional organisierten Schulnetzwerken
- Forschungssynthesen in der Mediendidaktik. Ansätze und Herausforderungen (Editorial)
- Material teilen? Eine Untersuchung zu Praktiken der Entwicklung und Nutzung digitaler Unterrichtsmaterialien von Lehrpersonen an Schulen in Deutschland
- How to Promote the Use of Open Educational Resources (OER) in Higher Education. A Parley with OER Experienced Teachers
- Kompetenzorientierte Prüfungserstellung - Eine digitale Workbench zur Konstruktion von Prüfungsaufgaben in der kaufmännischen Berufsbildung
- Cognitive Biases in Screening Processes: Search Strategies in Educational Technology Research - A Systematic Review on Learning with Virtual Reality