 
  Haupt-Reiter
2025
Evangelou, D., Klar, M., Träg, K. H., Mulders, M., Marnitz, M., & Rahner, L..  (2025).  GenAI-Chatbots as Debriefers: Investigating the Role Conformity and Learner Interaction in Counseling Training. In DELFI 2025 (S. 41-55). doi:10.18420/delfi2025_05
 (161.8 KB)
 (161.8 KB)Mulders, M., Träg, K. H., & Kirner, L..  (2025).  Go green: Evaluating a VR application on biodiversity in German secondary school classrooms. Instructional Science. doi:https://doi.org/10.1007/s11251-024-09697-1
 (908.9 KB)
 (908.9 KB)Mulders, M., Träg, K. H., Kaninski, L., & Rahner, L..  (2025).  Past lives, present learners: Future directions for history education in virtual reality. Computers & Education: X Reality, 7. doi:https://doi.org/10.1016/j.cexr.2025.100114
 (1.34 MB)
 (1.34 MB)Mulders, M., Träg, K. H., Kaninski, L., Kirner, L., & Kerres, M..  (2025).  Virtual reality and affective learning in commemorative history teaching: Effects of immersive technology and generative learning activities. Journal of Research on Technology in Education. doi:https://doi.org/10.1080/15391523.2025.2461524
 (4.74 MB)
 (4.74 MB)Träg, K. H., & Mulders, M..  (2025).  What the Amazon Can’t Deliver: Lessons  Learned from Virtual Reality-Based  Sustainability Education. In iLRN 2024 (Bd. 2272, S. 68-80). Glasgow : Immersive Learning Network. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-031-80472-4_5
 (5.35 MB)
 (5.35 MB)2024
Mulders, M., Träg, K. H., Steinhaus, T., & Vonarx, A..  (2024).  Editorial: Tagungsband des Jungen Forums für Medien und Hochschulentwicklung 2023. In MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung (Bd. 58). doi:10.21240/mpaed/58/2024.07.02.X
Mulders, M., Träg, K. H., Kirner, L., & Kaninski, L..  (2024).  Gestaltung immersiver Lernszenarien: Generative Aktivitäten beim Lernen mit dem Anne Frank VR House. In Workshops der 22. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI) (S. 13-20). Fulda: Gesellschaft für Informatik. doi:10.18420/delfi2024-ws-02
 (1.47 MB)
 (1.47 MB)Mulders, M., Kirner, L., Träg, K. H., & Heinen, R..  (2024).  Studie: Wie lernt sich’s mit der Greenpeace-App?. on. Lernen in der digitalen Welt , 16, 36-37. Abgerufen von https://elibrary.utb.de/doi/pdf/10.5555/on-16-2024_15
 (528.02 KB)
 (528.02 KB)Träg, K. H., Steinhaus, T., & Mulders, M..  (2024).  Vom Pixel zur Präsenz–Rückblick auf das JFMH 2023 an der Universität Duisburg-Essen. JFMH - Junges Forum für Medien und Hochschulentwicklung . PHZH: MedienPaed.com. doi:10.21240/mpaed/58/2024.03.21.X.
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 (498.05 KB)2023
Mulders, M., Träg, K. H., & Kirner, L..  (2023).  Artenvielfalt im Unterricht - Ergebnisse qualitativer Befragungen von Schüler:innen zum Einsatz von XR. In DELFI (Bd. DELFI 2023. Die 21. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V.  , S. 89-98). Aachen: Gesellschaft für Informatik. doi:10.18420/wsdelfi2023-24
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 (553.3 KB)Mulders, M., & Träg, K. H..  (2023).  Presence and Flow as Moderators in XR-based Sustainability Education. Sustainability, 15. doi:https://doi.org/10.3390/su152316496
 (1.07 MB)
 (1.07 MB)My Projects
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  Kollaborative Konzeption und Erprobung von Virtual Reality in hybriden Lehr-/Lernangeboten
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  Augmented Reality: Der Artenvielfalt auf der Spur

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